Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр№1
Сэдэв: Зургийн
дүрслэл, түүний хэлбэрүүд
Хамрах хүрээ: ЕБС-ийн 12 жилийн 9-р анги
Хичээлийн зорилго: Зургийг компьютерт дүрслэх зарчимыг ойлгох, хэрэглэхэд
оршино.
Хичээлийн зорилт:
-
Зургийн
хэмжээг өөрчлөх
-
Зургийн
төрлийг ялгаж сурах
-
Растер
зургийн талаар ойлголттой болох
Судлах цаг: 40 минут
Хичээлийн хэлбэр: Асуудал шийдвэрлэх, шинэ мэдлэг бүтээх, харилцан ярилцах
Хичээлийн бүтэц:
1.
Анги
зохион байгуулалт- 2 мин
2.
Сэргээн
санах, сэдэл төрүүлэх үе шат – 4мин
3.
Асуудал
дэвшүүлэх - 8мин
4.
Асуудал
шийдвэрлэх - 15 мин
5.
Бататгах-
5мин
6.
Гэрийн
даалгавар- 2мин
7.
Үнэлгээ
– 5 мин
Агуулга, арга зүй:
Үе шат
|
Б- Багшийн үйл ажиллагаа
С- Сурагчийн үйл ажиллагаа
|
!- Анхаарах зүйлс
|
|||||||||||||||
Ангийн зохион байгуулалт
|
Б: Хичээлийн бэлтгэл хангах
Б: Сурагчидтай мэндлэх
С: Хичээлийн бэлтгэл хангах
С: Багштай мэндлэх
Б: Компьютерийг ажилын бэлэн байдалд оруулах
С: Компьютертэй зааврын дагуу зөв аюулгүй байдлыг
хангаж ажиллана
|
Багш урьдчилан лабраторын компьютер болон орох ангийн
хүүхдийн тоог судласан байх
|
|||||||||||||||
Сэргээн санах, сэдэл төрүүлэх үе шат
|
Б: Та нарт кэйш
уншиж өгье. Та нар анхааралтай сонсож байгаад миний асуух асуултад гар өргөж
нэг нэгээр хариулаарай.
Кэйш1: Чингүүн байгалийн ухааны хичээл дээр ургамлын
бүтцийн тухай танилцуулга хийхээр гэртээ ургуулж байгаа цэцгийн зургийг
авлаа. Зургаа танилцуулгадаа нэмтэл харагдахгүй жижиг байв. Хэмжээг нь
томруултал арзайгаад дүрс нь муухай болчихлоо.
Б: Зураг яагаад арзайсан бэ?
С: - хэт жижигхэн байсан
-чанарын шаардлага хангахгүй зураг байсан
-нягтшил муутай зураг байсан
Б: Та нар Чингүүний оронд байсан бол одоо яах вэ?
С: Зургийн хэмжээг өөрчилнө
|
Сурагчидаар гар өргүүлж саналыг авах
|
|||||||||||||||
Асуудал дэвшүүлэх
|
Кэйш2: Номин зурсан зургаа багш руугаа цахим шуудангаар
илгээх гэтэл алдаа заагаад илгээж чадсангүй. Ямар алдаа гарч болзошгүй вэ?
С: Зураг хэт том хэмжээтэй байсан
Б: Зургийн хэмжээ юунаас болж ихсэх вэ? Зургийг хэмжих
нэгж юу байх вэ?
С: Хэмжигдэхүүнээсээ шалтгаална
Дасгал2. Хэмжигдэхүүний нэгжээс
хамааран тухайн объектын шинж чанарыг тодорхойлж болно. Дараах хэмжигдэхүүний
нэгжийг гүйцээж бичнэ үү. Зурган мэдээлэл ямар нэгжтэй байх вэ?
ТӨМ-9.1.2 тарааж өгнө.
Б: Бид телевизор, компьютер, гар утас худалдаж авахдаа
үзүүлэлтийг нт шалгадаг. Энэ үзүүлэлт дотроос дэлгэцийн хэммжээг өөрийн
хэрэгцээндээ тохируулан сонгож авдаг. Дэлгэцийн хэмжээ гэж юу вэ? Ямар
нэгжээр хэмжигддэг вэ?
С: Дэлгэцийн урт, өргөний хэмжээ.
Инчээр хэмжигддэг.
|
||||||||||||||||
Асуудал шийдвэрлэх
|
Дасгал1,2-ыг сурагчидаар ажиллуулна.(Peresentation1.1,
Peresentation1.2 )
ТӨМ-9.1.1 тарааж өгнө.
|
||||||||||||||||
Бататгах
|
Өнгийн төрөл дэх тоо, хэмжээг олно уу?
|
||||||||||||||||
Гэрийн даалгавар
|
Дараагийн хичээл дээр зурган дээрх хүний нүд нь улаан
зураг,
бас хар зураг файл хэлбэрээр авчираарай
|
No comments:
Post a Comment